مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

آکادمی علوم چین اعلام کرد زمین شناسان چینی دو ماده معدنی جدید را در بزرگ‌ترین معدن خاکی کمیاب جهان در شمال چین کشف کرده‌اند.

سنگ معدنی

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از تاگمازا، این دو کانی جدید نیوبیم-اسکاندیم به‌نام‌های ابونیوبیت و اسکاندیو فلورو اکرمانیت در معدن کانی ابوبایان در منطقه خودمختار مغولستان داخلی کشف شدند. این کشف از طریق همکاری بین مؤسسه زمین‌شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین، شرکت فولاد بائوتو فولاد مغولستان داخلی، مؤسسه تحقیقاتی زمین‌های کمیاب بائوتو و دانشگاه مرکزی جنوبی انجام شد. انجمن بین‌المللی کانی‌شناسی وضعیت آنها را به‌عنوان کانی‌های جدید تأیید و نام آنها را نیزتأیید کرده است.

نیوبیم و اسکاندیم هر دو از فلزات بسیار نادر استراتژیک هستند. نیوبیوم به‌طور کلی در فولادهای ویژه، مواد ابررسانا و صنایع هوافضا استفاده می‌شود، درحالی‌که اسکاندیم به‌طور گسترده در آلیاژهای آلومینیوم-اسکاندیم و سلول‌های سوختی اکسید جامد استفاده می‌شود.

شینهوا لی، مدیر آکادمی علوم چین گفت: مواد معدنی جدید حاوی عناصر ارزشمندی است که در زمینه‌هایی مانند مواد جدید، انرژی‌های نو، فناوری اطلاعات، هوافضا، دفاع ملی و صنایع نظامی کاربرد قابل توجهی دارد و برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور مهم است.

او البته به این نکته اشاره کرد که معدنی کانسار بایان اوبو دارای منابع معدنی فراوانی مانند آهن، نیوبیم، اسکاندیم، توریم و فلوریت است. از سال۱۹۵۹، ۱۸ماده معدنی جدید در این کانسار کشف شده است و ابونیوبیت و اسکاندیو فلورو اکرمانیت نوزدهمین و بیستمین ماده معدنی کشف شده در اینجا هستند.

بیشتر بخوانید:

به گفته فان هانگوری، محقق مؤسسه زمین‌شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین ابونیوبیت به رنگ زرد قهوه‌ای تا قهوه‌ای و به شکل یک صفحه که اندازه ذرات آن بین ۲۰ تا ۱۰۰میکرومتر است. اسکاندیو فلورو اکرمانیت نیز نخستین ماده معدنی حاوی اسکاندیم است که تاکنون در چین کشف شده است. فن گفت: این ماده معدنی به رنگ زرد کم رنگ یا آبی روشن است و اندازه ذرات آن تا ۳۵۰میکرومتر است.

کد خبر 865621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    0 0
    چین عیچ وقت الگو برای ایران نیست